Portada / Ciències / Ciències de la salut / Ciències socials / Comunitat universitària i compromís social / Docència, aprenentatge i inserció laboral / Humanitats / Notícies / Tecnologia / 30 anys d’anar i venir: el programa Erasmus
Atorgament premi Erasmus Mercuri al millor centre "incoming" a l'EPS

30 anys d’anar i venir: el programa Erasmus

El programa Erasmus celebra el seu 30è aniversari, trenta anys en els quals la mobilitat s’ha anat imposant com una forma de coneixement i de convivència. Trenta anys que han servit tant per projectar la Universitat a l’exterior com per rebre les influències de fora, que de ben segur han intervingut en el dia a dia de la institució. En el primer any, van ser 28 els estudiants de la UdG que van marxar a l’estranger. En el curs 2015-2016, la xifra ha arribat a 208. Pel que fa als estudiants estrangers que han fet estada a la UdG, estem parlant de 321, amb dades del curs 2015-2016.

La Universitat de Girona va commemorar l’efemèride amb una jornada oberta a la comunitat universitària. Amb la conferència “ECTS. Más allá del día a día”, a càrrec del Dr. Rafael Bonete, professor d’Economia Aplicada i assessor del Vicerectorat de Relacions Internacionals de la Universitat de Salamanca; una taula rodona sobreL’impacte dels programa Erasmus en la vida de les persones”, en la que van intervenir estudiants de la UdG que han fet o estan fent intercanvi; i la intervenció de Pablo Martín, director del SEPIE (Servicio Español para la Internacionalización de la Educación), sobre “Efectos positivos Eramus+: Oportunidades para el PDI”.

Atorgament premi Erasmus al millor departament: Geografia

L’Oficina de Relacions Exteriors (ORE), en boca de la seva directora, Laura Ripoll, va destacar els “col·laboradors necessaris” per dur a bon port la tasca de l’intercanvi internacional i la vitalitat del servei que s’ofereix als estudiants, al mateix temps que va presentar la iniciativa del “País convidat”, una manera de fer explícita i visible la relació amb els agents emissors, com és el cas de Mèxic, el primer dels que s’han triat. Des del curs 2013-2014, la xifra d’estudiants mexicans ha evolucionat dels sis inicials als 36 del curs 2015-2016.

D’altra banda, la commemoració del programa Erasmus, ampliat també al professorat i a d’altres iniciatives més enllà d’Europa, vol fer constar els centres i departaments que més han treballat per a la mobilitat. Són els Premis UdG-Mercuri, instituits per primera vegada:

atorgament premi Erasmus Mercuri al millor centre "outgoping" a la Facultat de Turisme

atorgament premi Erasmus Mercuri al millor centre “outgoping” a la Facultat de Turisme

• Premi UdG-Mercuri 2017 al millor centre “Outgoing” per a la Facultat de Turisme Atorgat a la facultat o escola amb millors resultats percentuals en mobilitat d’estudiants en relació amb els seu nombre de titulats.

• Premi UdG-Mercuri 2017 al millor centre “Incoming”, per a l’Escola Politècnica Superior Atorgat a la facultat o escola amb major nombre d’estudiants rebuts.

• Premi Erasmus – TS 2017 al millor departament, per al Departament de Geografia Atorgat al Departament amb els millors resultats percentuals en mobilitat de professorat.

Evolució estudiants Erasmus (font: ElPuntAvui)

Trenta anys en els quals la mobilitat s’ha anat imposant com una forma de coneixement i de convivència