Diàlegs de la Càtedra de Responsabilitat Social

La crisi exigeix el diàleg i un exercici de responsabilitat social

La Càtedra de Responsabilitat Social de la Universitat de Girona planteja un procés de reflexió col·lectiva, a través de les xarxes socials, per compartir amb la ciutadania aspectes diversos de la crisi ocasionada per la covid-19 i maneres de fer front a una situació que exigeix una alta responsabilitat social. “Dialoguem sobre Responsabilitat Social en temps de crisi” és el títol de set intervencions de destacades personalitats sobre temes com la salut, la pobresa, el treball, les situacions de violències, la discapacitat, el futur del turisme, la restauració o l’economia.

Les intervencions que ja s’han dut a terme (Ramon Brugada, sobre Salut; Dolors Puigdevall, sobre Pobresa; Josep Lagares, sobre Empresa; i Fina Saurina, sobre Violència) es poden consultar aquí. Els diàlegs es poden seguir en directe a Facebook, Twitter i Instagram, i les etiquetes que es fan servir son: #ResponsabilitatSocialUniversitària, #Responsabilitat i #CàtedraRSU.

L’objectiu és que cadascú, des del seu propi àmbit d’actuació, personal, professional, institucional, apliqui la responabilitat social per contribuir a assolir una societat més justa, transparent, inclusiva, solidària i sostenible.

Tots els convidats esta acompanyats per la directora de la Càtedra RSU, Rosa Maria Terradellas, i d’un convidat, que conduiran l’entrevista d’una hora, amb la coordinació tècnica i la moderació del format de Francesc Buxeda.

Les pròximes personalitats convidades són:

Dimecres, 3 de juny, Josep Roca, sommelier, conjuntament amb la Càtedra de Gastronomia i Turisme de la UdG, en un diàleg sobre l’alta gastronomia en el moment actual, la crisi generada en aquest àmbit, en el del turisme i la restauració, en les conseqüències per aquest sector i en com actuar des de la responsabilitat social per a superar-ho.

Dimecres, 10 de juny, Pepita Perich, gerent de la Fundació Ramon Noguera, sobre la situació de les entitats que donen treball i suport a persones discapacitades, en la situació que estan patint pel confinament i el seu futur laboral.

Dimecres, 17 de juny, amb Antón Costas, president de la Fundació Cercle d’Economia i Catedràtic de Política Econòmica de la UB, per dialogar sobre el paradigma econòmic que sorgirà després de la crisi, de com la superarem i dels aspectes bàsics de responsabilitat social que inclourà.

Els Diàlegs de la Càtedra de Responsabilitat Social es plantegen a l'entorn de set intervencions de destacades personalitats sobre temes com la salut, la pobresa, el treball, les situacions de violències, la discapacitat, el futur del turisme, la restauració o l’economia.