Portada / Àrees de coneixement / Campus i centres / Comunitat universitària i compromís social / Docència, aprenentatge i inserció laboral / Projecció externa i relacions amb l'entorn / Recerca i transferència del coneixement / Universitat / Positiva valoració en els rànquings mundials de la Universitat de Girona

Positiva valoració en els rànquings mundials de la Universitat de Girona

La valoració de la Universitat de Girona en els rànquings internacionals millora, any rere any. La UdG avança posicions en tots els camps i destaca - en l'últim que s'ha fet públic - el The Times Higher Education Young University Rankings - en la tercera posició en recerca en l'Estat Espanyol, la sisena en la classificació global i el lloc que s'inclou entre les 151/200 millors del món.

World University Rankings 2020 Top 800 (1)

En el The Times Higher Education Young University Rankings, que s’acaba de fer públic, la Universitat de Girona ocupa la franja de les 151/200 millors universitats joves del món, amb menys de 50 anys d’existència. Aquesta valoració, feta a més de 400 universitats d’arreu del món i que correspon a l’establiment de diferents paràmetres, s’ajunta a d’altres que s’ha fet públics al llarg del curs 2019-2020.

En el cas de les universitats joves, la UdG és la sisena de l’Estat Espanyol, i destaca especialment en els camps de les citacions acadèmiques (4a); relacions internacionals (5a) i recerca (3a)

Els rànquings Times Higher Education d’impacte social avaluen les universitats en relació als Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. En el del curs 2019-2020, la Universitat de Girona ocupa la franja que va del 101-200 entre les quasi 800 universitats avaluades, i pel que fa als aspectes més destacats cal esmentar l’objectiu 4 (Qualitat de l’Educació), en el qual figura en la 13a posició (millorant així el lloc 27 del curs passat); l’objectiu 11 (Ciutats sostenibles), en el qual passa de la posició 98 a la 24; i l’objectiu 7, amb el lloc 49.

En el rànquing de la Fundació CyD (Fundación Conocimiento y Desarrollo), la Universitat de Girona ha ascendit en la valoració global des de la 14a posició a la 12a de l’Estat espanyol. És notable el lloc 7è, quant a Investigació i el 12è quant a Transferència del Coneixement.

El de GreenMetric World University Ranking of Sustainability mesura el nivell de sostenibilitat de 780 universitats del planeta; i la UdG ocupa ara el lloc 93, dotze posiciones més avançades que el curs passat.