desembre 2015
Portada / Ciències / Comunitat i territori / Notícies / 3000 euros per a la Marató
Estudiants de la UdG en el dia de la Marató Tv3, al Pont de Pedra de Girona

3000 euros per a la Marató

La UdG ha organitzat diferents accions per recollir fons per a la investigació i ha repartit guardioles als campus. En total, s’han recaptat 2.969,50 euros però aquesta xifra encara pot augmentar gràcies a la venda de samarretes per a l’activitat física que es poden adquirir al Servei d’Esports.

La Universitat de Girona contribueix, des del 2009, amb La Marató de TV3 recaptant fons per a la recerca, aquesta vegada sobre la diabetis i la obesitat. Quasi 3000 euros és la xifra que s’ha recollit enguany, aconseguits gràcies a diferents activitats (adreçades a la ciutadania) i gràcies als Campus Solidaris (adreçats a la comunitat universitària). Les facultats d’Infermeria i Medicina, el Servei d’Esports, el Pla UdG Saludable i l’Associació d’Estudiants de Ciències de la Salut (AECS) han estat els agents de la UdG que, coordinats pel professor Lluís Ramió i Torrentà, han col·laborat en la organització d’accions per a aquesta causa solidària.

Els alumnes dels graus de Medicina i Infermeria han estat, un cop més, la cara visible de la Universitat de Girona. Desenes d’estudiants han fet, al llarg de la setmana, deteccions de glicèmia a centres de salut gironins, des d’atenció primària fins a hospitals, per recaptar donatius. Aquestes proves ràpides de glucosa en sang també es van fer el dia de La Marató en diversos punts de la ciutat de Girona (plaça Salvador Espriu, plaça Miquel Santaló i polígon Mas Xirgu), a més de la plaça Catalunya amb motiu de la cursa de l’Ajuntament de Girona i del Club d’Atletisme de Girona. La UdG també va ser a Salt, on van tenir lloc diferents activitats físiques (marxa nòrdica, zumba, caminades, ball…).

El repartiment de guardioles pels diferents edificis de la Universitat és una acció anomenada Campus Solidaris que, aquest any, ha presentat novetats amb l’objectiu d’augmentar la recaptació. D’una banda, s’han repartit gairebé el doble de guardioles en relació als anys anteriors. I, de l’altra, estudiants de les facultats de Ciències, Infermeria i Medicina han passejat pels campus de la UdG per recollir donatius de la comunitat universitària.