Portada / Ciències / Ciències de la salut / Ciències socials / Comunitat universitària i compromís social / Docència, aprenentatge i inserció laboral / El Consell Social de la UdG atorga els Premis de Recerca per a Estudiants de Batxillerat

Els onze estudiants premiats han rebut, el 13 de juny, les distincions a la sala d’actes de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona.

Els premis els atorga, des de l’any 2000, el Consell Social de la Universitat de Girona en col·laboració amb el Col·legi d’Arquitectes, la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona, i l’Ajuntament de Girona. Des de 2012, reben també el patrocini de les dues escoles adscrites a la UdG amb seu a Salt, l’Escola Universitària ERAM i l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport (EUSES).

L’acte de lliurament dels premis ha comptat amb la presència de les següents autoritats: la presidenta del Consell Social, Rosa Núria Aleixandre; el delegat del rector per a l’Acció Preuniversitària, David Brusi; Marta Madrenas, regidora d’Ocupació i Empresa de l’Ajuntament de Girona; Narcís Reverendo, president de la demarcació de Girona del COAC; Anna Prior, coordinadora territorial de Joventut de la Generalitat de Catalunya a Girona, així com els representants de totes les institucions que donen suport als guardons.

Enguany s’hi han presentat 326 estudiants procedents de 96 centres d’ensenyament de les comarques gironines, d’Osona, del Maresme i del Vallès Oriental. Els treballs han estat avaluats, conjuntament, per professors de la Universitat de Girona i de centres de batxillerat.

Els onze treballs premiats ho són en l’àmbit d’humanitats i ciències socials, ciència, tecnologia, arquitectura, joventut, arts visuals, salut i esport i ciutat de Girona.

Els guanyadors obtenen matrícula gratuïta a qualsevol dels estudis que s’imparteixen a la UdG i reben una quantitat per a l’adquisició de material educatiu.

Durant l’acte, Ester Manrique Salas, llicenciada en química i guanyadora de l’edició de 2008 dels Premis de Recerca per a Estudiants de Batxillerat ha pronunciat la conferència: “Del treball de recerca de batxillerat a la recerca a la universitat”.

Els premis a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat volen promoure i potenciar la recerca entre els joves en un àmbit de proximitat entre l’ensenyament secundari i la UdG.

_DSC0710

Un moment de l’acte de l’entrega de premis a la sala d’actes de l’Escola Politècnica

Llista de premiats

Dos premis en la categoria de treballs de recerca en humanitats i ciències socials

• Ni perdono, ni oblido, de Joan Giralt Filella, de l’Institut Vil·la Romana.
  • Per què nosaltres no, però ella sí? Adolescència, imatge corporal i publicitat, de Míriam Quesada Fazio, del Taller Ginebró.

Dos premis en la categoria de treballs de recerca en ciència

• La llet, origen i destí, de Núria Carbó Xiqués, de l’Institut Cendrassos
  • Viure dins un altre. Estudi de l’aparell digestiu i el contingut ruminal de les vaques, de Blanca Gainza Pont, de l’Institut La Garrotxa

Dos premis en la categoria de treballs de recerca en tecnologia