novembre 2016
Portada / Humanitats / Notícies / Quan Dario Fo va ser a la UdG
Un retrat de Dario Fo (Marc Vicens)

Quan Dario Fo va ser a la UdG

Fa pocs dies, va morir Dario Fo, premi Nobel de Literatura l’any 1977, i reconegut mestre de les arts escèniques. Va ser un militant radical que es va oposar a tota mena de dictadures i que, a través del seu teatre, va criticar la societat capitalista. D’entre el centenar d’obres que va estrenar (i també dirigir i interpretar), destaquen Mistero Buffo, Mort accidental d’un anarquista i Aquí no paga ningú.

Amb motiu del seu traspàs, Udgent recupera la intervenció que Dario Fo va dur a terme a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres el 3 d’octubre de 2007.

Convidat a participar en el festival de teatre Temporada Alta, el dramaturg italià va intervenir en una classe magistral organitzada per l’àrea de Filologia Italiana, gràcies a les gestions del professor Giovanni Albertochi. A la “Conferència a mode de conversa o debat sobre la vida i obra de Dario Fo, amb reflexions entorn a la política, la cultura i els mitjans de comunicació”, el premi Nobel va enlluernar l’auditori, tant amb les seves intenses idees sobre el món que l’envoltava com amb la seva magistral tècnica teatral.

Udgent recupera el vídeo de la intervenció com a homenatge a la seva figura.

El premi Nobel de Literatura Dario Fo va fer una classe a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres el 3 d’octubre de 2007