Portada / Campus i centres / Ciències / Ciències de la salut / Ciències socials / Comunitat universitària i compromís social / Humanitats / Notícies / Projecció externa i relacions amb l'entorn / UdG: trenta anys d’història, evolució i creixement
Mostra dels 30 anys de la UdG

UdG: trenta anys d’història, evolució i creixement

El dia 1 de febrer s’ha inaugurat una mostra sobre els 30 anys de la Universitat de Girona que, de manera especial, va adreçada a la comunitat universitària per tal que prengui consciència del pas dels anys i de la consolidació d’un model universitari genuí i implicat amb l’entorn més proper.

És oberta també a la ciutadania en general i té vocació itinerant (es podrà veure a la Biblioteca de Montilivi) i es concreta en un model de fàcil accés que fa possible la percepció immediata del procés evolutiu de la Universitat de Girona.

La mostra consta de 3 blocs:

Una “time-line” que repassa les dades més destacades de la història, des dels inicis més allunyats fins ara.

Un recull de frases pronunciades pels rectors/rectora que ha tingut la UdG en tots aquesta anys, que fan esment de la responsabilitat de la UdG envers la societat i de la necessitat de construir una Universitat de primera línia i de mantenir el prestigi i la implicació social.

Mostra dels 30 anys de la UdG

Un plafó reversible a través del qual s’aprecien els canvis experimentats per la UdG en aquests trenta anys, un mur amb píndoles de dades, des del nombre d’estudiants, als metres edificats o a la capacitat transformadora de la UdG.

La mostra vol reflectir una evolució, un progrés, trenta anys d’història, d’una manera senzilla i didàctica, sense nostàlgia ni mirada enrere, sinó una proposta per entendre la Universitat d’un cop d’ull. La mostra sobre els 30 anys de la UdG abraça des del curs 1992/93, el primer que es fa com a Universitat de Girona, fins a l’actualitat.

Més endavant, a partir de la participació en l’exposició de Flors, el pati de les Àligues també formarà part de la mostra, amb unes imatges que reflectiran aquesta evolució i que convidaran a gironins i visitants perquè entrin a observar el procés de la UdG.

En la mostra, un plafó reversible permet apreciar els canvis experimentats per la UdG en aquests trenta anys, un mur amb píndoles de dades, des del nombre d’estudiants, als metres edificats o a la capacitat transformadora de la UdG.

En el marc de Girona Temps de Flors, el pati de les Àligues també formarà part de la mostra, amb unes imatges que reflectiran aquesta evolució i que convidaran a gironins i visitants perquè entrin a observar el procés de la UdG.

Una proposta per entendre la Universitat d’un cop d’ull