juliol 2014
Portada / Comunitat i territori / Humanitats / Notícies / Estudiants de la UdG estrenen una versió de “Macbeth”
macbeth_bruixes_3 intent d'imatge en moviment

Estudiants de la UdG estrenen una versió de “Macbeth”

L’Aula de Teatre de la UdG funciona des de la creació de la Universitat, el 1992. Més de vint anys d’estrenes, d’assaigs, de cursos, de formació per a estudiants. Més de vint anys que dibuixen una trajectòria de constància i dedicació, a partir de la direcció de Mercè Mas, i amb molt diverses generacions d’estudiants que han viscut l’experiència de l’Aula com una estona de lleure, com una ampliació de les seves habilitats i coneixements o, en alguns casos, com un trampolí per a la seva futura carrera professional en el món de les arts escèniques.

L’Aula de Teatre ha estrenat els seus muntatges al pati de Les Àligues; a l’edifici del Seminari, a l’antiga sala d’actes; a l’Aula Magna de la Universitat; a la sala La Planeta; al Teatre de Salt. Els seus membres han participat en propostes obertes i dinàmiques, al carrer; en seminaris per ampliar el seu ventall d’informació sobre el fet teatral; en festivals i mostres arreu dels Països Catalans. Amb la col·laboració persistent del professor Salvador Oliva, han dut a escena adaptacions de clàssics antics i contemporanis, com Koltès, Ibsen o García-Lorca i, per descomptat, William Shakespeare, que s’ha convertit en una referència constant de l’Aula.

L’estrena de 2014, al Teatre de Salt, el dia 22 de maig, ha estat una adaptació concentrada de Macbeth, signada per Oliva, traductor de tota l’obra del dramaturg i també responsable de dicció de l’Aula. En poc més d’una hora, la tragèdia del monarca escocès empès a la fúria i el soroll de l’assassinat i de la lluita pel poder es va concentrar en un muntatge àgil i minimalista, d’arrel brechtiana, amb tots els actors i actrius sempre presents dalt de l’escenari, amb el rerefons de gravacions sobre la guerra i la violència.

El dia 22 de maig, al Teatre de Salt, va pujar a l'escenari una adaptació de la tragèdia de Shakespeare, a càrrec de Salvador Oliva