Portada / Ciències socials / Comunitat universitària i compromís social / Docència, aprenentatge i inserció laboral / Humanitats / Entrevista a Giorgio Agamben: “Déu no va morir; es va transformar en diners”
Del 7 a l'11 d'abril, el prestigiós filòsof italià Giorgio Agamben va impartir un Seminari a la Càtedra Ferrater Mora amb el títol "Archeologia della politica"

“Déu no va morir; es va transformar en diners” Entrevista a Giorgio Agamben

Giorgio Agamben (Roma, 1942) és una de les principals figures de la filosofia europea i de la teoria política radical. En els últims anys ha estat reconegut com un dels pensadors més provocadors i imaginatius en la filosofia contemporània i la teoria política, i, més concretament, en els conceptes de poder, sobirania i estat d’excepció. Seguint l’exemple de Foucault, analitza la relació de l’estructura política amb el que ell anomena “vida nua” i com la particular naturalesa d’aquesta relació pot fer possible en la contemporaneïtat la monstruosa realitat dels camps de concentració. Ha estat responsable de l’edició italiana de l’obra completa de Walter Benjamin, de qui és un dels principals exegetes.

Ha estat professor visitant en diverses universitats als Estats Units d’Amèrica i va ser director de programes al Collège International de París. Agamben va ser protagonista polèmic quan es va negar a sotmetre’s a la biopolitical tattooing sol·licitada pel Departament d’Immigració per a l’ingrés als EUA arran dels atemptats de l’11 de setembre de 2001.