Portada / Comunitat universitària i compromís social / Notícies / Espígol, menta, margarides, romaní i clavellines: paraules i natura
BIblioteca Silvestre (foto Moviment Nòmada per la Sostenibilitat i Taller d’arquitectura Força 2)

Espígol, menta, margarides, romaní i clavellines: paraules i natura

El pati de Les Àligues va ser l’escenari d’una intervenció singular en la mostra Girona Temps de Flors, que es va fer del 9 al 17 de maig. En commemoració del centenari de la Xarxa de Biblioteques de la Mancomunitat, el projecte de l’Associació Moviment Nòmada per la Sostenibilitat i del taller d’arquitectura Força 2, guanyadors del II concurs organitzat pel Rectorat, va retre homenatge a la lletra escrita amb una intervenció efímera que duia per títol “Biblioteca Silvestre”.

Testos d’espígol, menta, margarides, romaní i clavellines, cadascun amb un punt de llibre que es referia a cada una de les espècies vegetals, conformaven un mosaic de colors. S’optava per la planta viva, per un hort silvestre amb aquestes cinc varietats de plantes aromàtiques i medicinals, i es creava també una zona de repòs contemplatiu que facilitava que els visitants tinguessin llibres a l’abast, per aturar-se i llegir o senzillament contemplar i sentir. Al fons, a tocar de la capella, una construcció de fusta servia com a bastida perquè els visitants hi deixessin escrits els seus pensaments. D’aquesta manera, paraules i natura s’ajuntaven en un sol espai.

És una opció per la planta viva, per un hort silvestre amb aquestes cinc varietats de plantes aromàtiques i medicinals.

Els responsables del muntatge, Raül Jorquera Callau, Jordi Casas Matabosch i Albert Lloveras Monserrat, formen part de l’associació estudiantil Moviment Nòmada per la Sostenibilitat, encarregada de la zona de lleure de l’Escola Politècnica Superior amb materials bioconstructius i de la cúpula geodèsica de l’hort ecosolidari de l’Oficina de Cooperació per al Desenvolupament de la UdG, i del Taller d’Arquitectura Força 2, guanyadors i finalistes en 2 concursos arquitectònics, de la Plataforma Arximedium, en representació de la UdG.

En el marc de la mostra Temps de Flors, la UdG també va organitzar les activitats següents:

• Projectes “Laberint”, de Christine Coveney, i “Flors”, de Sergio Toledo. Amb el suport de l’Escola d’Art Floral de Catalunya, al convent de Sant Domènec.
  • Projecte “Llibre i arbre”, de Marc Grañén i Jordi Sánchez, amb el suport de l’Escola d’Art Floral de Catalunya. A les escales de Sant Domènec.
  • Actuació del Cor de la UdG dins el festival A Cappella, a la plaça Independència.
  • Lectura de Quadern d’Aram, de Maria Àngels Anglada. Amb el suport del Grau de Comunicació Cultural i la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada – Carles Fages de Climent, al claustre de Sant Domènec.
  • Actuació de la colla castellera Els Xoriguers de la UdG, amb altres colles convidades, al Campus Montilivi.
  • Estrena de Nit de reis, de William Shakespeare, a càrrec de l’Aula de Teatre de la UdG, al claustre de Sant Domènec.

• Concert del Cor de la UdG, amb la col·laboració de la Coral d’Aula Musical, a l’Aula Magna de Sant Domènec.
  • Concert dels estudiants Roser Rubió i Héctor Blázquez, guanyadors del I Concurs “Músiques en Temps de Flors” de la UdG, a l’Auditori Josep Viader de la Casa de Cultura de Girona.

La planta viva, un hort silvestre amb cinc varietats de plantes aromàtiques i medicinals, conformava una zona de repòs contemplatiu.

En el marc de Girona Temps de Flors també es va estrenar "Nit de reis", a càrrec de l'Aula de Teatre

Una resposta a “Espígol, menta, margarides, romaní i clavellines: paraules i natura”

1. […] Espígol, menta, margarites, romaní i clavellines: paraules i natura //// Un repte pioner, la tecnologia creativa i emprenedora //// Oberts als nous estudiants //// […]